Zestaw ćwiczeń w basenie
Oceń artykuł

Niedługo lato, a Ty chcesz szybko wrócić do formy sprzed zimy? Jeśli możesz korzystać z basenu, to świetnym pomysłem będzie intensywne spalanie tłuszczu na basenie. Szybko wrócisz do pięknej i smukłej sylwetki przy niewielkim nakładzie pracy i czasu. Spokojnie będziesz mogła włożyć bikini i opalać się na słonecznej plaży nad morzem.

Pływanie a odchudzanie

Podczas pływania spala się o wiele więcej kalorii niż podczas innej aktywności fizycznej naziemnej. Spowodowane jest to tym, że woda stawia większy opór niż powietrze, a przy tym jesteśmy w stanie ćwiczyć dłużej i efektywniej. Poza tym pływając nie obciążamy stawów, w wyniku czego jesteśmy w stanie bezpieczniej wykonać większą ilość ćwiczeń.

Trening w wodzie może dać nam wiele przyjemności, a nie musi być nudny. Można uprawiać aqua aerobik lub po prostu marsz w wodzie, ciekawą opcją jest także bieganie w wodzie.

Pływanie poprawia krążenie, stymuluje całe ciało, a podczas pływania pracują wszystkie mięśnie. Ćwiczenia na basenie mają o wiele więcej plusów, niż standardowe ćwiczenia na lądzie. Jeśli lubisz pływać to idealne rozwiązanie dla Ciebie, aby szybko zdobyć upragnioną sylwetkę.

Spalanie tłuszczu na basenie

Podczas trzydziestominutowego treningu na basenie spalimy więcej tłuszczu, niż na lądzie. Osiągniemy zamierzone cele z uśmiechem na ustach. Możemy pływać dowolnym stylem – na grzbiecie, żabką czy pieskiem. Oczywiście najlepsze efekty osiągniemy na zajęciach z instruktorem, jeśli tylko możemy sobie na to pozwolić, to warto się na nie zapisać. Najlepiej chodzić na basen dwa lub trzy razy w tygodniu. Kupno karnetu będzie dla nas najlepszym finansowo rozwiązaniem.

Basen nie tylko pozwoli nam osiągnąć wymarzoną, piękną sylwetkę, ale także przyśpiesza metabolizm całego organizmu. Ważne zatem jest, aby utrzymać odpowiednią dietę. Najlepiej jeść zdrowo – gotowane na parze lub pieczone posiłki, bez dodatku tłuszczu. Wybierajmy dużo warzyw, owoców i chude mięso. Powinniśmy  omijać słodycze i wszelkie napoje gazowane. Można zastąpić je zdrowymi przekąskami i oczywiście wodą.