Trening w domu na rzeźbę brzucha
Oceń artykuł

Każda z kobiet chciałaby mieć piękny, płaski brzuch. Niestety dom, praca, dzieci – często nie mamy czasu lub środków, aby sobie pozwolić na ćwiczenia w siłowni, czy z instruktorem. Ale nic straconego!  Domowe ćwiczenia na brzuch wystarczą, żeby mieć piękny brzuszek. Nie trzeba mieć specjalnego sprzętu, aby rzeźbienie brzucha w domu było przyjemne i efektowne. Wystarczą dobre chęci, wyznaczony cel, konkretny plan i ćwiczenia. Wszystko jest w zasięgu naszych rąk, tylko trzeba o to zawalczyć.

 

Ćwiczenia na brzuch w domu bez sprzętu

Oprócz standardowych “brzuszków” jest wiele innych, ciekawych ćwiczeń które pozwolą nam mieć płaski brzuch. Ćwiczenia na rzeźbę brzucha to na przykład” “deska” lub “plank”, czyli podpór przodem, crunch (spięcia brzucha) z wyprostem nóg, crunch z nogami w górze, crunch z odwodzeniem nóg. Deska to nic innego jak  pompka na łokciach , ale nie unosimy i opadamy w dół, tylko jak najdłużej, staramy się wytrzymać w takiej pozycji, napinając mięśnie brzucha i grzbietu.

Crunch to  leżenie na plecach  z ugiętymi kolanami, tutaj naprzemiennie prostujemy nogi i unosimy tułów. Crunch z nogami w górze – nieruchome nogi, unosimy tylko tułów. Ostatni rodzaj ćwiczeń, to unoszenie tułowia z jednoczesnym odwodzeniem nóg na boki. Ćwiczenia te nie tylko stymulują mięśnie brzucha, ale także grzbietu, mięśnie biodrowo-lędźwiowe, mięśnie naramienne, mięśnie ud.

Najprostszym ćwiczeniem jednak są standardowe brzuszki. Możemy je wykonywać najprościej z wyprostowanymi nogami, lub ze zgiętymi nogami w kolanach ,a wtedy dobrze by było, aby ktoś nam pomagał przytrzymywał  stopy.

Każde ćwiczenia na płaski brzuch w domu powinno być poprzedzone przynajmniej pięciominutową rozgrzewka, a każde  ćwiczenie należy powtórzyć piętnaście razy. Trening musi być zakończony dziesięciominutowym rozciąganiem. Pamiętać należy o piciu wody podczas treningu i po, minimum  dwa litry dziennie. Zdrowa zbilansowana dieta także pomoże nam  uzyskać wspaniałe efekty. Ważne także jest aby jeść często, ale mniejszymi porcjami.