Menu Strony
Facebook
Menu Kategorii

Wysłany przez w Dieta | 0 komenatrzy

Sposoby na przyśpieszenie metabolizmu.

Sposoby na przyśpieszenie metabolizmu.

Przyśpieszenie metabolizmu należy zacząć nie tylko od zmiany nawyków żywieniowych, ale także od zmiany trybu życia. Im bardziej siedzący tryb życia prowadzimy, tym nasz metabolizm jest wolniejszy.

Co to jest metabolizm?

 Metabolizm to proces w którym organizm przekształca spożyty pokarm w energię, która stanowi podstawę wszystkich procesów życiowych.

Od czego zależy metabolizm?

  • Wiek – poziom metabolizmu zaczyna zwalniać wraz z wiekiem.
  • Płeć – mężczyźni mają szybszy metabolizm.
  • Geny – również prędkość naszego metabolizmu odziedziczamy po poprzednich pokoleniach.
  • Waga i wzrost – większa masa ciała i ilość mięśni to większa ilość energii potrzebna do ich utrzymania.

Sposoby na przyśpieszenie metabolizmu:

  • Jedz częściej i mniejsze posiłki – zaplanuj swój jadłospis na 4/5 regularne posiłki w ciągu dnia. Dzięki temu nauczysz swój organizm, że nie musi magazynować energii i gromadzić jej w postaci tkanki tłuszczowej.
  • Śniadania – pierwszy posiłek zjedzony w ciągu pierwszej godziny po przebudzeniu podkręca metabolizm na cały dzień.
  • Spożywaj produkty bogate w białko – strawienie białka wymaga dostarczenia dużej ilości energii, a dzięki temu organizm spala więcej kalorii.
  • Jedz produkty bogate w błonnik – dzięki produktom bogatym w błonnik jesteśmy dłużej syci.
  • Kwasy Omega 3 – regulują metabolizm i zapewniają zrównoważony poziom cukru we krwi.
  • Aktywność fizyczna – regularna aktywność fizyczna, a szczególnie poranny trening to najskuteczniejszy sposób na przyspieszenie metabolizmu.
  • Trening interwałowy – przyśpiesza metabolizm na wiele godzin po zakończonym treningu.
  • Sen – osiem godzin snu ma dobroczynny wpływ na zdrowy metabolizm.

Przyśpieszenie metabolizmu z pomocą kilku produktów:

  • Papryczka chilli – zawiera kapsaicynę, która umożliwia szybszy rozkład i spalanie tłuszczów. Dodatkowo pobudza trawienie!
  • Grejpfrut – pomaga zredukować zapasy tkanki tłuszczowej i stabilizuje poziom cukru we krwi.
  • Kawa – filiżanka kawy potrafi chwilowo przyśpieszyć metabolizm nawet o 15%. Usuwa zmęczenie, dzięki czemu możesz więcej ćwiczyć!
  • Biała fasola – reguluje trawienie i pomaga w spalaniu tłuszczu.
  • Płatki owsiane – pomagają przyśpieszyć metabolizm
  • Jogurt naturalny – dostarcza wapń, który aktywuje spalanie.
  • Cykoria – zawarte w cykorii substancje goryczkowe pobudzają wytwarzanie żółci, która zapobiega odkładaniu się tłuszczu.
  • Imbir – przyśpiesza spalanie tłuszczu zmagazynowanego na brzuchu i w organach wewnętrznych.
  • Jajka – budują mięśnie i wspomagają trawienie.
  • Wiśnie – sprzyjają spalaniu tłuszczu, szczególnie z okolic brzucha.
  • Ananas – wspomaga trawienie.
  • Zielona herbata – przyśpiesza tempo metabolizmu spoczynkowego.
  • Woda – pij minimum 2L wody dziennie. W odwodnionym organizmie obniża się temperatura ciała i następuje spowolnienie metabolizmu.

Czego unikać?

  • Unikaj alkoholu – zaburza metabolizm węglowodanów i tłuszczów.
  • Unikaj stresu – podnosi poziom kortyzolu w Twoim organizmie, który powoduje gromadzenie tkanki tłuszczowej głównie w okolicy brzucha.
  • Unikaj zbyt szybkiego odchudzania się – zbyt szybkie tempo odchudzania może negatywnie odbić się na Twoim zdrowiu.

Napisz odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *