Menu Strony
Facebook
Menu Kategorii

Wysłany przez w Trening | 0 komenatrzy

Skuteczne ćwiczenie na płaski brzuch!

Skuteczne ćwiczenie na płaski brzuch!

Plank tzw. deska to jedno z najlepszych ćwiczeń wzmacniających brzuch oraz plecy. Z pozoru łatwe ćwiczenie, ale wystarczy spróbować, żeby dowiedzieć się, że nie jest wcale tak łatwo. Angażuje najgłębsze partie brzucha, mięśnie skośne, ramiona, mięśnie pośladków, oraz mięśnie kręgosłupa. Ćwiczenie to nie obciąża kręgosłupa i jest alternatywą dla standardowych brzuszków.

 

poranny trening

Jak poprawnie wykonać plank?

  •  Łokcie ułóż bezpośrednio pod barkami.
  •  Łokcie stykają się z podłożem pod kątem 90°.
  • Stopy na palcach.
  • Utrzymuj ciało w jednej linii.
  • Cały czas oddychaj.
  • Napnij mocno mięśnie brzucha.

Najczęściej popełniane błędy:

  • Unoszenie bioder za wysoko.
  • Opuszczanie bioder zbyt nisko.
  • Dłonie zbyt mocno wysunięte do przodu.
  • Wstrzymywanie oddechu.
  • Nie napinanie mięśni brzucha.

Różne rodzaje tego ćwiczenia na płaski brzuch:

  • Deska w pozycji bocznej. Opieramy ciężar ciała na jednej ręce i jednej nodze.
  • Deska w pozycji bocznej z unoszeniem i opuszczaniem bioder.
  • Deska z przejściem z pozycji na łokciach do pozycji na dłoniach – prostujemy ręce po kolei i uginamy.
  • Podczas wykonywania standardowej deski przyciągamy na zmianę raz prawą, raz lewą nogę do klatki piersiowej.
  • Deska z jedną nogą uniesioną w górze.
  • Deska z uniesioną jedną nogą i przeciwległą ręką.

Chcesz mieć płaski brzuch? Wykonuj to ćwiczenie minimum 3 razy w tygodniu. Wytrzymujemy 30 sekund, 10 sekund przerwy i powtarzamy całe ćwiczenie kilka razy. Na początku jest ciężko, ale staraj się za każdym razem wytrzymać dłużej. Najlepiej oprócz standardowej deski wykonywać również chociaż jedno jej urozmaicenie.

Napisz odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *