Domowe treningi – zestaw ćwiczeń do wykonywania w domu
Oceń artykuł

Trening w domu? Dlaczego by nie! Ćwiczenia wykonywane w domu mogą być równie efekty, co ćwiczenia, które wykonujemy na siłowni. Oczywiście, potrzebna jest większa doza samozaparcia i chęć do samodzielnej pracy, ale nie jest to coś, czego nie możemy przecież zrobić! Wiele osób ćwiczy samodzielnie w domu i są one naprawdę zadowolone z takiego rozwiązania. Warto więc dać sobie szansę i wybrać trening funkcjonalny w domu.

Twój plan treningowy

Pierwszym krokiem do trenowania w domu jest oczywiście wybranie tego, jaki rodzaj treningu najbardziej nas interesuje. Dostępnych jest naprawdę wiele różnorodnych opcji, które dostosowane są do potrzeb różnych osób.  Nie każdy bowiem lubi, czy też może, wykonywać takie same ćwiczenia.

Do wyboru mamy wiele rodzajów treningów. Najpopularniejszym rozwiązaniem jest trening obwodowy w domu, chociaż nie nadaje się on dla osób początkujących, które dopiero chcą zacząć swoją przygodę ze sportem. Taki trening jest krótki i bardzo intensywny, ale  podczas wykonywania ćwiczeń naprawdę trzeba postawić na maksymalne wykorzystanie wszystkich swoich mięśni. Trening cardio w domu to najczęściej bieganie czy też jazda na rowerze. Są to relatywnie proste aktywności, które może wykonywać bez przeciwwskazań większość osób.

Nowością w świecie domowego sportu jest z pewnością trening hiit w domu. Skrót ten oznacza High Intesivity Interval Training. Polega na przeplataniu krótkich momentów intensywnych ćwiczeń interwałowy przez spokojniejsze ćwiczenia kardio. Nie jest to prosty trening, warto więc na początek zdecydować się na coś innego. Bardzo popularny jest także trening fbw w domu, który skupia się na full body workout, czyli na ćwiczeniach całego ciała. To trening siłowy, który wykonywać można na siłowni, albo właśnie w zaciszu domowym.

Gotowe plany treningowe bez problemów można znaleźć w książkach i na stronach poświęconych ćwiczeniom fizycznym. Warto jednak na początku skorzystać z porad profesjonalnego trenera. Powinien on wypytać o dotychczasowe doświadczenia i przeciwwskazania do wykonywania niektórych ćwiczeń.